ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Ο Γ.Νταλάρας έχει παρουσιάσει μερικές πολύ σημαντικές παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής. Εκτός από τις προσωπικές του συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής, έχει πραγματοποιήσει και αρκετές συμμετοχές σε συναυλίες ή παραστάσεις άλλων καλλιτεχνών. Η πρώτη φορά που εμφανίστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ήταν στις παραστάσεις με τίτλο «Μουσικά Παραμύθια» τον Δεκέμβριο του 1991, όπου είχε συμμετάσχει στην παράσταση με το μουσικό παραμύθι «Ο Φερδινάνδος» του Munro Leaf σε μουσική ο R. Liberman. Παρακάτω αναφέρονται οι προσωπικές συναυλίες του Γ.Νταλάρα στο Μέγαρο Μουσικής.

  • «…Και με φως και με θάvατov ακαταπαύστως«

Ιδιαιτέρως σημαντική ήταν η παράσταση τo 1994 στo Μέγαρo Μoυσικής Αθηvώv με τίτλo «…Και με φως και με θάvατov ακαταπαύστως«. Ήταv μία αvαδρoμή στηv ιστορία τoυ ελληvικoύ τραγoυδιoύ, από τηv αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρovη Ελλάδα. Ήταν η μεγαλύτερη και η πιo πολυπρόσωπη παράσταση του ΜΜΑ πoυ έγιvε πoτέ [1][2] με 250 άτoμα επί σκηvής και με τη σκηvoθετική καθοδήγηση τoυ Κώστα Γαβρά. Στην παράσταση έλαβε μέρος η Λυδία Κονιόρδου, η Σαββίνα Γιαννάτου, η χορωδία Fons Musicalis υπό την διεύθυνση του Κωστή Κωνσταντάρα, η παιδική χωροδία Δημήτρη Τυπάλδου, η μικρή συμφωνική ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Αλέξανδρου Μυράτ, ορχήστρα παραδοσιακής μουσικής και λαϊκή ορχήστρα. Οι παραστάσεις επαναλήφθηκαν, κατ’ απαίτηση τoυ κoιvoύ, στov ίδιo χώρo τηv επόμενη χρovιά (1995). Συνολικά δόθηκαν 10 παραστάσεις. Τo βίvτεo της παράστασης κυκλοφόρησε στην Ελλάδα και σε όλo τov κόσμo και διανεμήθηκε στις βιβλιοθήκες ξέvωv Παvεπιστημίωv.

  • «Υμνοι Αγγέλων σε ρυθμούς ανθρώπων«

Μία ακόμα αξιοσημείωτη μουσική στιγμή είναι η συναυλία «Υμνοι Αγγέλων σε ρυθμούς ανθρώπων» που πραγματοποιήθηκε στο ΜΜΑ στις 13 και 14 Ιουνίου του 1997. Ο Σταύρος Κουγιουμτζής μελοποίησε εκκλησιαστικά τροπάρια και ψαλμούς από την Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση και με προτροπή του Γιώργου Νταλάρα παρουσιάστηκε το έργο αυτό στο ΜΜΑ. Ένα έργο ωριμότητας του συνθέτη που ερμήνευσε ο Γιώργος Νταλάρας. Συμμετείχε η Αιμιλία Κουγιουμτζή, η χορωδία Fons Musicalis και η Καμεράτα-Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Αλέξανδρου Μυράτ.[28] Η παράσταση επαναλήφθηκε στις 13 Απριλίου του 1998 στο Παλαί ντε σπορ της Θεσσαλονίκης.

  • «Στο φως του έρωτα και του φεγγαριού«

Στις 10 και 11 Ιουνίου 1998 ο Γ.Νταλάρας μαζί με το συγκρότημα «Ίασις» πραγματοποίησαν δύο συναυλίες στο ΜΜΑ με τίτλο «Στο φως του έρωτα και του φεγγαριού«. Ο Γ.Nταλάρας πραγματοποίησε μία μουσική περιπλάνηση από το παραδοσιακό στο λαϊκό και από το ρεμπέτικο στο σύγχρονο τραγούδι. Οι συναυλίες αυτές ήταν μία προσφορά υπέρ των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Η ίδια παράσταση είχε παρουσιαστεί και την περασμένη χρονιά (25 & 26 Ιουνίου 1997) στο μικρό θέατρο της Επιδαύρου.

  • «Ό,τι κι αν πω δεν σε ξεχνώ«

Από τις 14 έως 18 Φεβρουαρίου του 2001 πραγματοποίησε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ένα αφιέρωμα το οποίο το είχε υποσχεθεί προσωπικά στον Βασίλη Τσιτσάνη. Το αφιέρωμα στον Β.Τσιτσάνη είχε τίτλο «Ό,τι κι αν πω δεν σε ξεχνώ«. Η ορχήστρα αποτελούταν από 18 μουσικούς και 10 μπουζούκια ερμήνευαν τα τραγούδια. Οι ενορχηστρώσεις ήταν του Κώστα Γανωσέλη και η σκηνοθεσία των παραστάσεων ήταν του Σταμάτη Φασουλή. Στις παραστάσεις συμμετείχε η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ο Γεράσιμος Ανδρεάτος, η Γιώτα Δρακιά και ο διεθνούς φήμης πρωτοψάλτης Γρηγόρης Νταραβάνογλου. Την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2001 η ίδια παράσταση επαναλήφθηκε στο Κατράκειο Θέατρο της Νίκαιας με τους ίδιους συντελεστές αλλά με σκοπό διαφορετικό αυτή τη φορά, αφού τα έσοδα διατέθηκαν για τη στεγαστική αποκατάσταση του Χατζηκυριάκειου Ιδρύματος παιδικής προστασίας που είχε πληγεί από τον σεισμό του 1999. Η παράσταση παρουσιάστηκε και στην Κύπρο στις 15 Οκτωβρίου 2001. Με αφορμή την συμπλήρωση των 20 χρόνων απουσίας του συνθέτη, οι παραστάσεις επαναλήφθηκαν τον Ιανουάριο του 2004 στο ΜΜΑ και ξανά τον Οκτώβριο του 2004 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

  • «Μαζί«

Το Νοέμβριο του 2002 τραγουδούν ξανά «Μαζί» με την Μαρινέλλα έπειτα απο 30 χρόνια.

Οι παραστάση απέσπασε θερμότατες κριτικές απο τον τύπο, ο οποίος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην επανένωση των δύο καλλιτεχνών. Λόγω της μεγάλης ζήτησης που είχαν οι πέντε συναυλίες του Νοεμβρίου 2002, και ύστερα απο απαίτηση του κοινού, οι συναυλίες επαναλήφθηκαν τον Φεβρουαρίο του 2003 στο ΜΜΑ και στο ΜΜΘ. Οι συναυλίες επαναλήφθηκαν και σε ανοιχτούς χώρους σην Ελλάδα και ακολούθησαν συναυλίες εκτός Ελλάδος σε Κύπρο, Αμερική, Καναδά, Αγγλία και Αυστραλία. Οι συναυλίες στην Αμερική αναφέρθηκαν εκτενώς και σε μεγάλα έντυπα. «Dalaras, sells out arenas in Europe» έγραψαν οι N.Y.Times σε εκτενές άρθρο τον Απρίλιο του 2003.[29]

  • «Ρωμιοσύνη – Άξιον Εστί«

Στθς 10 και 11 Νοεμβρίου του 2005 πραγματοποιήθηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών δύο συναυλίες με τα έργα του Μίκη Θεοδωράκη «Ρωμιοσύνη» και «Άξιον Εστί» σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου και Οδυσσέα Ελύτη αντίστοιχα. Στις συναυλίες πήραν μέρος εκτός του Γιώργου Νταλάρα, ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος, ο Γιώργος Κιμούλης, η Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης», η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ, υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Πυλαρινού, η χορωδία της ΔΕΗ, του Δήμου Αθηναίων και η Νεανική Χορωδία Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης. Οι συναυλίες ηχογραφήθηκαν και εκδόθηκαν το Δεκέμβριο του 2006 σε διπλό CD. Τα έσοδα του δίσκου θα διατεθούν στο Σύλλογο Επανένταξης Εθισμένων «Η Επιστροφή», ο οποίος ήταν και υπεύθυνος για την οργάνωση της συναυλίας.

  • «Θα πιω απόψε το φεγγάρι«

Στις 1,2,3 Ιουνίου 2006 πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών αφιέρωμα στον μεγάλο Έλληνα στιχουργό-ποιητή Λευτέρη Παπαδόπουλο με τίτλο ένα απο τα τραγούδια του, το «Θα πιω απόψε το φεγγάρι» Στο αφιέρωμα συμμετείχαν εκτός απο τον Γιώργο Νταλάρα και οι: Κώστας Μακεδόνας, Γλυκερία, Μελίνα Ασλανίδου, Μαρινέλλα και το συγκρότημα «ΟΝΑΡ». Στις τρίωρες αυτές παραστάσεις ακούστηκε ένα εξαιρετικά αντιπροσωπευτικό δείγμα απο την δουλειά του πολυγραφότατου Ελληνα στιχουργού που ταξίδεψε το κοινό σε παλιότερες εποχές του Ελληνικού τραγουδιού. Τότε που τα λόγια του Λευτέρη Παπαδόπουλου έπαιρναν για πρώτη φορά ζωντανή μορφή μέσα απο μουσικές μεγάλων Ελλήνων συνθετών όπως ο Μ.Θεοδωράκης, ο Μ.Λοϊζος, ο Α.Καλδάρας, ο Σ.Κουγιουμτζής, ο Σ.Ξαρχάκος, ο Δ.Μούτσης, ο Χ.Νικολόπουλος, ο Μ.Πλέσσας και πολλοί άλλοι. Οι παραστάσεις επαναλήφθηκαν και στο ΜΜΘ τον Μάϊο του 2007.

  • «Συναυλία για τους πρόσφυγες«

Στις 29 & 30 Ιανουαρίου του 2007, πραγματοποιήθηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών δύο συναυλίες για τους Πρόσφυγες. Στις συναυλίες αυτές, ο Γιώργος Νταλάρας ερμήνευσε μαζί με τη Martha Moreleon τα μεγάλα έργα του Ariel Ramirez Misa Criolla και Navidad Nuestra, καθώς επίσης και τραγούδια με θέμα την προσφυγιά. Στις συναυλίες συμμετείχε και ο Μιχάλης Τζουγανάκης.

  • «Σαν τραγούδι μαγεμένο«

Τον Φεβρουάριο του 2008 (11, 12, 14, 15, 16, 18, 19, 20 & 21/2) πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μια σειρά παραστάσεων αφιερωμένων στο Ρεμπέτικο, σε μια αναδρομή από τη Σμύρνη (1907) μέχρι τον Εμφύλιο (1953). Την παράσταση σκηνοθέτησε ο Σωτήρης Χατζάκης. Μαζί με τον Γιώργο Νταλάρα τραγούδησαν οι Σοφία Παπάζογλου, Μπάμπης Στόκας, Ζαχαρίας Καρούνης και Ασπασία Στρατηγού. Η παράσταση επαναλήφθηκε με την ίδια ακριβώς δομή και σύνθεση, και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 10 και 11 Μαίου του 2008 καθώς επίσης και στο θέατρο Βράχων στις 2 Ιουνίου 2008 και στο Βόλο στις 4 Ιουνίου 2008

  • «Απόκρυφη Ιστορία«

Στις 16 Νοεμβρίου 2008 πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μία συναυλία με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για τον διαβήτη με τίτλο «Απόκρυφη Ιστορία». Στο πρώτο μέρος της συναυλίας ακούστηκαν ποιήματα της διακεκριμένης Ελληνίδας καθηγήτριας Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ, μελοποιημένα απο τον συνθέτη Νίκο Πλάτανο. Μερικά από αυτά τα ποιήματα, για πρώτη φορά ακούστηκαν μελοποιημένα από τον Γιώργο Νταλάρα σε σύνθεση Νίκου Πλάτανου, διαβάστηκαν από την Μέμη Σπυράτου και συζητήθηκαν με την Ελένη Αρβελέρ κατά την διάρκεια παράστασης στο θέατρο REX τον Νοέμβρη του 2004. Στο δεύτερο μέρος ακούστηκαν διάσημα ποιήματα τα οποία έχουν μελοποιηθεί απο Έλληνες συνθέτες και έχουν γίνει έτσι περισσότερο δημοφιλή στο κοινό. Χαρακτηριστική είναι η φράση η οποία περιέγραφε αυτό το κομμάτι της συναυλίας: «Ποιήματα που έγιναν τραγούδια, τραγούδια που έμειναν ποιήματα».

ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ

Απαντήστε στο σχόλιο

nine − eight =